(0)

doftminnen och ljudminnen

Målarna är här. De nya tapeterna på väg. :) Lyckan är stor...
Just nu luktar det spackel och färg i hela lägenheten. Jag gillar den lukten. Det påminner mig om när mamma köpte hus. Och vi tapetserade om innan vi flyttade in. Det luktade fortfarande spackel precis i början och allt var så spännande och roligt och nytt. Doftminne.

Igår struntade jag i läckan och tvättade ändå. Ljudet av en tvättmaskins dova brummande och splushande gjorde att lägenheten helt plötsligt kändes som ett hem. Som om det är vårt hem. Där vi klarar oss själva och kan sköta hushållet och kläderna. Jag tror att detta också kan relateras till mammas hus, eftersom det är det enda ställe jag kan minnas att jag bott, där vi hade en egen tvättmaskin. Ljudminne.

Just nu mår jag bra.

2009-11-12 @ 15:24:19


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.