(0)

sjukt frustrerad

Jag bli galen ! Skulle sätta upp lite tavlor nu i vår nytapetserade fina lägenhet... Insåg då två saker:
1. Vi har nästan bara betongväggar och ingen borrmaskin.
2. Våra tavlor matchar inte varandra.
Dessa två punkter gör mig hysterisk. Vi har visserligen tavelkrokar som man kan slå in i betongvägg, men det är 50/50 chans att de inte går sönder innan man fått in dem ordentligt i väggen och det hjälper ju ändå inte när tavlorna inte passar.
Jag hade en dröm om hur det skulle se ut här i lägenheten när det var färdigt. Det skulle vara så fint. För en gång skull skulle jag kunna vara stolt över mitt hem. Det verkar inte så. Nu har vi tomma väggar i vardagsrummet och jag mår illa när jag ser dem. Jag har inte råd att köpa några nya tavlor så det får väl se ut sådär. Inget hem jag är stolt över. Inget hem där jag är bekväm att bjuda hem folk till.

Jag är dessutom frustrerad över att pengar bara rinner genom fingrarna på oss. I nästa vecka har jag fältstudier (i degerfors, vart fan ligger det ?) och jag kommer få ringa mamma och be om pengar för att ens lyckas åka dit. På lördag var det tänkt att vi skulle ha middagsgäster. Mina sista slantar kommer gå till att köpa hem något att äta. Jag hatar att leva såhär. HATAR DET !!!!!


2009-11-20 @ 17:28:56


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.