(1)

paus i pluggandet

Jag sitter och pluggar kognitiv psykologi. Duktig maria!
Men tog en liten paus och började fundera på min vikt. Så jag tänkte att jag skriver ett snabbt inlägg för att få ur mig mina tankar så att jag effektivt kan gå tillbaka till mina böcker sen.

Jag var svag idag och köpte en liten cola. Kände att jag behövde någon motivation för att plugga. Liten belöning för mig själv. Annars kör jag fortfarande på LCHF. Jag känner själv att magen redan blivit lite mindre. Jag tror att det fungerar. Har inte heller haft ont i magen på flera dagar. Det känns skönt.

Mitt mål är att jag ska kunna komma i mina vita jeans igen. Mitt delmål är att jag ska kunna komma i mina svarta jeans igen. Jag försöker att inte bry mig så mycket om vad vågen säger men det är klart att jag egentligen tänker på det också.
När jag vägde mig sist så stod vågen på 70kg. Jag gillar inte det. Mina egna tankar om målvikt är att jag vill komma under 60. Om jag kan komma ner till 57-58 så skulle jag vara nöjdare. Drömmen skulle vara att komma ner tll 51 igen för när jag vägde det så trivdes jag rätt bra med min kropp. Men om jag ska vara realistisk så lär inte det hända. För sist jag vägde så mycket så var jag 17-18 ungefär. Kroppen ändras ju när man kommer ur puberteten. En liten intressant tanke är att när jag var 13 så vägde jag 49. När jag var 18 så vägde jag 51. På fem år gick jag alltså bara upp 2 kg. sedan jag kom hem från australien (2008) har jag gått upp 12.

Men nu hoppas vi att det är på väg nedåt. LCHF - here we go!

För att följa min resa med lchf. Kika in på http://melanye.blogg.se/lchf

2010-02-16 @ 14:33:11

Postat av: Sofie

Jag säger ju det, lchf funkar! Iallafall på magen, mindre svullen och bra mycket bättre i magen! Inga mer onödiga toalettbesök ;)

15:06:23 den 2010-02-16


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.