(0)

Att sätta sig till doms över andra.

Bloggvärlden är en lustig liten sfär. Alla som bloggar hävdar rätten att få skriva om vad de vill, att det minsann är deras blogg, och om ingen annan gillar vad de skriver så behöver de inte läsa. Men så i nästa vända så kommer det massa blogginlägg som riktas mot andras bloggar och om hur trist det är att läsa vad de skriver o.s.v.
Jag finner det här fenomenet lustigt. Jag har ju själv suckat ibland när jag läst andras bloggar. Tänkt att personen i fråga verkar väldigt insnöad på en viss sak, eller ett specifikt fenomen. Men sedan intalar jag mig själv att det ju faktiskt ÄR deras blogg och att de skriver om vad som intresserar dem. Det är inte min sak att döma andra bara för att deras bloggar inte tar upp ett ämne som intresserar mig för tillfället.

Det finns så många bloggar som handlar om så många saker. Gravidbloggar, Modebloggar, Dietbloggar, Poesibloggar, Skvallerbloggar och många många fler. Jag är t.e.x inte så intresserad av att läsa modebloggar, så jag skiter i dem. Under tiden som jag höll på med LCHF var jag tacksam för att det fanns bloggar som handlade om just det så att jag kunde få lite inspiration. För en person som är gravid är det ju bra att det finns bloggar som bara handlar om det, så att man kan läsa om någon som sitter i samma sits eller så.

Jag tycker att bloggare över lag kanske borde ta sig en rejäl titt i spegeln och granska både sig själv och sin bloggs innehåll innan de tar och sätter sig till doms över andra genom vassa blogginlägg. Jag är ingen ängel själv, jag stör mig också på vissa bloggar. Men jag låter (oftast) bli att läsa och gör ingen stor grej av det. Och vill du som bloggare skriva listor eller blogginlägg om vad du stör dig på hos andra bloggar så ÄR det din rätt att göra det. Men se till så att du inte kastar sten i glashus, för det är så lätt hänt när man inte är uppmärksam ;)

2010-05-31 @ 08:21:17


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.