(0)

jag gillar inte att bli lurad :/

För några dagar sedan så ringde det en säljare från bredbandsbolaget. Han undrade om jag var intresserad av digitaltv. Njaa, svarade jag. Jag är rätt nöjd med de kanaler jag har. Han frågade vilka jag hade och jag svarade att jag har det vanliga grundutbudet så att säga. Då menade han på att det var mycket bättre med digitaltv. Och vips så hade jag gått med på erbjudandet som i sig inte var så dåligt. Gratis i ett år förutom kortavgiften en gång i halvåret på 299:- Men så bjöd de på två månader gratis bredband. Ja, sagt och gjort så gick jag med på detta och så frågade jag vilka kanaler som ingick. Svaret jag fick var "Ja, det är typ jättemånga kanaler asså. Filmkanaler och HD-kanaler och jättemånga andra."

Ja, men det lät ju jättebra.

Sedan gick jag in och kikade på deras hemsida och tyckte att det verkade konstigt att det erbjudande som jag nyss gått med på bara verkade inkludera grundutbudet, fast utan kanal 10.

Idag fick jag hem papprena från bredbandsbolaget och inte heller där stod det vilka kanaler jag tackat ja till, så jag ringde kundtjänst och frågade.

Nejdå, det var bara de vanliga 14 kanalerna. SOM JAG REDAN HAR !
Nej, jag har inte lust att betala kortavgift för kanaler som annars ingår i hyran. Så jag ångrade köpet och väntar nu på att få hem ett brev där det står vart jag ska skicka tillbaka papprena.

Från och med nu kommer jag alltid alltid svara "NEJ NEJ NEJ!!!!! när jag blir erbjuden någonting över telefon eller av någon lömsk säljare på stan eller i affär eller någon annanstans. Jag tycker inte om att bli lurad !

2010-11-04 @ 17:46:05


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.