(0)

En söndag

Är på något bättre humör idag. Fast känner mig lite bitter. Det är lustigt att de dagar som jag inte ska göra någonting så vaknar jag av mig själv, utvilad, tidigt. Men de dagar som jag ska göra något så måste jag ställa väckarklockan och även fast det är någonting som ska bli kul eller trevligt så orkar jag inte gå upp när klockan ringer. Jävligt knepigt.

Läste en intressant grej på aftonbladet förut. Jonas Gardell som menar att KD är homohatare. Han skriver i sin blogg eller krönika eller vad det nu är och pekar ut ett flertal otrevliga uttalanden gjorda av KD-politiker om homosexualitet. Jonas gardell skriver även i bloggen att

"Det avslöjar en skrämmande syn på människan.
Att alla människor INTE är lika mycket värda.
Att ETT specifikt sätt att leva, ett sätt att vara är det önskade och det som samhället bör uppmuntra till."



.....men vänta lite nu....

Det är ju precis de argument som brukar kastas omkring när det gäller Sverigedemokraterna ?
Att det är sverigedemokraterna som vill ha det så. Att allt ska vara likadant. Aftonbladet själva har ju till och med en ny kampanj nu som heter "jag gillar olika". Där de vill ta ställning mot Sverigedemokraterna.

Jävligt lustigt det här. Att vi måste ta ställning mot och till alla pris tysta det partiet som vill begränsa invandring. Som vill att de invandrare som kommer hit ska följa svea rikes lag ? Men vi ska inte ha några problem med det partiet som vill begränsa homosexualitet ? Om jag inte är helt ute och cyklar så är det faktiskt helt VALFRITT om man vill flytta till eller från sverige. Det är helt VALFRITT om man vill följa lagen eller vara kriminell. Men sen när är det VALFRITT om man vill vara homosexuell eller inte ? Nej det är något som inte stämmer här.

Tydligen i det fantastiska, jämnställa och öppna landet sverige så ska alla (i den politiska korrekthetens namn) välkomna alla invandrare, även de som kommer hit och är extremister eller de som kommer hit för att ställa till med problem. För ja, trots att det är en liten del så finns de faktiskt. Hur mycket ni än vill förneka det. Men vi ska hata och förtrycka alla homosexuella. De som lever precis likadant som du och jag, de som har samma uppfostran, samma värderingar och det enda som skljer oss åt är val av sexpartner/livspartner. Något som omvärlden faktiskt inte ska säga något om ändå.

Men tydligen är det ju värre att Adam och Lars gifter sig än att Abdullah styr sin familj med hot och misshandel...

Ja, jag antar att Sverige har visat vart de står ? I sverige är alla lika mycket värda (förutom homosexuella och sveigedemokrater). I sverige accepterar vi alla olika kulturer. (förutom vår egen) I sverige är alla välkomna och får leva hur de vill. (Fast om Lars råkar bli kär i Adam ska hans rättigheter dras in)
I sverige är vi emot inskränkthet och främlingsfientlighet. Javisst, fast ett parti som sitter i riksdagen vill begränsa livet för 10% av sveriges befolkning och det tycker väljarna är ok ? Ett annat parti med lite särskiljande åsikter vill komma in i riksdagen, fast de svartmålas, och misstolkas och motarbetas och förtrycks.

Japp, val idag. Jag vet vad jag INTE kommer rösta på...

2010-09-19 @ 10:11:16


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.