(0)

Tankar om valet

Ja, vad ska man väl säga?

Mina första tankar var en lång radda av svordomar. Sedan maktlösheten, varför ens rösta när ens röst ändå inte betyder ett skit. Kombinerat med detta var förvirringen, hur kunde de blåa vinna när man överallt hörde röd-gröna supportrar som pratat och uppmanat till att rösta rätt(rött).

Nu har jag lugnat mig, sansat mig lite. Är inte längre lika sugen på att bygga en giljotin och starta en revolution.

SD kom in i riksdagen. Det tycker jag är intressant. Faktum är att invandringspolitiken i Sverige har en hel del hål och problem. Men inga partier förutom SD vill låtsas om detta. Det ska bli spännande att se om de andra partierna nu tvingas lyssna eller om de tänker motarbeta SD, trots att de faktiskt blivit demokratiskt inröstade. Om de andra partierna konsekvent vägrar att samarbeta med SD så trampar de också på deras väljare och det kommer nog inte bli så uppskattat. Antagligen kommer det bara att stärka SDs väljarkrets. Ge dem en martyrstämpel.

Precis på samma sätt som media gör. Man kan diskutera in absurdum om SD är rasister eller inte, men tack vare media har sverige inte fått chansen att sätta sig in i vad SD för fram utöver invandringsfrågan. Och det är dessutom media som gjort det väldigt svårt för alla andra partier att på något sätt titta kritiskt på hur vi i sverige sköter invandringsfrågan eftersom varje uns av kritik har blivit bemött med anklagelser om rasism och främlingsfientlighet.

Nej svenska folket har röstat och därför har sd kommit in i riksdagen. Det var ett demokratiskt val och det får respekteras. Dessvärre så får man även respektera det demokratiska val att låta alliansen vinna ytterligare ett val. Tydligen så var det så vi ville ha det i sverige och även om jag tycker att det verkar som att sossarna faktiskt skulle vinna så var det inte så. Jag känner mig sviken men jag måste respektera det. Jag känner på mig att många som hävdat att de stöttat de rödgröna har låtit plånboken styra i slutändan och ändå röstat blått.

Vi får hoppas att det inte blir katastrof. Jag kan inte sia om vad som kommer hända men vi får hoppas att det inte blir katastrof. Kanske blir det regeringsskifte om 4 år, kanske inte ? Kanske lyckas moderaterna trolla fram jobb, kanske inte ? Kanske lyckas de på något sätt styra upp det sjunkande skeppet Sverige, kanske inte ?
Vi får väl helt enkelt se tiden an.

2010-09-20 @ 01:11:38


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.