(0)

En bra natt i alla fall

Jag fasade för natten. Theodor var en riktig sömntuta igår och jag räknade kallt med att han inte skulle låta mig sova mer än ett par timmar i natt. Men eftersom han igår visade tydligt att det bara dög att sova i någons famn så chansade jag på att öka möjligheterna för sömn genom att låta honom sova brevid mig i sängen. Och gissa vad ? Han sov som en stock ! :D
Detta är fantastiskt och jättedumt. Fantastiskt eftersom jag kanske har upptäckt något som kan göra nätterna mer uthärdliga och jättedumt eftersom David sover som en tornado och jag inatt hade byggt en mur av kuddar i mitten av sängen för att skydda Theo från flygande armar, händer, armbågar, stora tjocka täcket, eller hela David.
Men vi kanske kan fixa någon form av skydd mot utkanten av sängen och så kan jag ligga i mitten istället. Då kan jag dessutom faktiskt få använda vårt stora täcke igen istället för en filt, och både jag och Theo kan få mer utrymme. Ja, detta får undersökas under dagen.

Jag vet att jag tidigare tänkt att jag minsann inte ska samsova med mitt barn (p.g.a tornado-david och framtida problem att få barnet att sova själv) men just nu känns det som en bra idé. Jag behöver sömn, Theo behöver lära sig att sova på natten och David... behöver inte lika mycket sömn, men det vore ju bra om vi kunde hitta en lösning som funkar för alla tre :)

Det känns dessutom som min mastit kanske möjligvis har blivit något bättre. Tyckte inte att bröstet såg riktigt lika rött ut imorse och det ömmar inte lika mycket som igår och kanske att knölarna minskat. Jag hoppas att det är på rätt väg och att det FÖRSVINNER !!!!
Jag har dock fortfarande lite förhöjd temp. Inte mycket men tillräckligt för att kallsvettas nätterna igenom och vakna i en sjöblöt t-shirt. Mmmm, inte så mysigt. :/ Egentligen har jag nog haft lite högre temp hela tiden sedan förlossningen (och under större delen av tiden jag var gravid). Undrar om en graviditet/förlossning faktiskt kan ändra en persons bastemperatur så att säga? Eller så är det för att jag faktiskt har en infektion i kroppen...

Nu tupplurar Theo här tätt intill mitt ben i soffan. Jag funderar på dagens planer. En promenad till Maxi tror jag, lite disk och plock, en maskin tvätt, och leta reda på alla jäkla räkningar... Ikväll blir middagen tacos förhoppningsvis. Det ska bli spännande att se hur man äter tacos med en bebis i famnen. Man lär sig väl något nytt varje dag ?



2011-02-18 @ 10:41:49


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.