(0)

För jag är ju så jävla lat tydligen ?

Jag blir så trött på att läsa alla dessa artiklar om hur lata alla som är födda på 80 och 90-talen är. Lata och bortskämda och curlade och alla sjukskriver sig till höger och vänster och har föräldrar som betalar för allting.

Tänk, här har man gått och lärt sig ordspråket att "inte dra alla över en kam". Men det gäller tydligen inte för de tusentals människor som råkade födas mellan 1/1-1980 och 31/12-1999. För ALLA de människorna är precis likadana och har precis likadana uppväxter och precis likadana föräldrar som curlar dem. Ja det är ju fullständigt logiskt.

När man läser kommentarerna till vissa av dessa artiklar blir man ju både förskräckt och ledsen. Personer som skriver att de minsann aldrig skulle anställa 80 och 90-talister. Besserwissrar som menar att preciiiis så är det och alla stackars utpekade som försöker försvara sig och menar att det inte stämmer men blir nedskjutna av nämnda besserwissrar.

Jag som är född 1984 är ju tydligen lat och det finns folk som aldrig skulle anställa mig p.g.a det år jag föddes. Varför utbildar jag mig då ? Om jag ändå inte vill ha något jobb ? Om jag ändå bara är lat och tänker sjukskriva mig ? Jag kanske är curlad, men det betyder inte att jag inte vill kunna försörja mig...

Men hur orättvist jag än tycker att det känns att bli utdömd p.g.a att mina föräldrar inte träffades 5 år tidigare, så tycker jag ändå mest synd om de stackars 12-åringar som nu lyckats bli utdömda som lata människor trots att de inte ens gått ur grundskolan än. Kul att veta att samhället tycker att du är bortskämd och arbetsskygg när du inte ens hunnit visa dig i närheten av arbetslivet än.

Tänk om artikelförfattarna och "förståsigpåarna" kunde öppna ögonen, se sig omkring och tänka lite logiskt ? Det är klart att det finns lata människor ? Det finns det väl överallt? Men att dra alla människor födda under två hela decennier över samma kam känns väl liiiite väl magstarkt va? Jag tar det personligt, känner mig överflödig, känner att det inte finns någon plats för mig i det här samhället. Men vad vet jag ? Jag är ju bara lat och curlad.

2011-02-09 @ 16:16:36


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.