(1)

Drömmarna lämnar en sur eftersmak

Fick sovmorgon imorse. Förutom en liten vända uppe vid åtta-tiden så fick jag sova till kvart över nio. Men jag njuter inte längre av sovmorgnar då jag alltid drömmer mardrömmar. Oroliga kaosartade drömmar. De lämnar mig med en sur eftersmak och nedstämda grubblerier. Jag minns inte vad som hände i drömmen men bilder från dem finns kvar på näthinnan, och stämningen. Känslan av drömmarna sitter kvar och jag kan inte släppa tanken på att det är något i mitt liv som jag missar, något som jag inte ser. Det är mycket olustigt.

Sedan läser jag en rubrik om en kvinna som bränt sin 6 veckor gamla dotter till döds i en mikro och jag mår illa. Jag vill gråta och hatet för dessa människor växer. Jag hoppas hon döms till döden. Jag antar att detta skedde i USA så möjligheten till ett strängt straff finns. I sverige hade hon nog fått böter, eller villkorligt.

Usch, det här blev ju inget trevligt blogginlägg alls. Men världen är inte trevlig.


Nu ska jag snart bege mig med min son in till stan för att lämna in blanketten till socialen och i eftermiddag är det vaccinering för liten igen. Usch. Jag hoppas att han inte får feber den här gången :( Sedan ska jag panikstäda eftersom Öbo ringde förut för att meddela att de tänker ha visning på min lägenhet, igen. Imorrn. (de ville komma idag men jag sa nej.) Jäkla öbo. De kunde väl ha förvarnat mig? Jag är ju mitt uppe i en flytt och lägenheten ser ut som ett oorganiserat kaos.

Men blääää, nu känner jag hur jag bara är en enda klump av negativitet. Måste försöka ändra på detta.

2011-06-27 @ 12:06:20

Postat av: Håkan

Om dom nu tvunget ska ha visningar när ni håller på att flytta ut så får dom väl räkna med att det är stökigt. Framförallt om dom kommer med en halv dags varsel. Ibland är det skönt att slippa att ha att göra med hyresbolag :) (Och idag är det i alla fall bra mycket svalare än igår)

10:02:21 den 2011-07-01


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.