(0)

Det finns en första gång för allt.

För några dagar sedan bytte vi från liggdelen till sittdelen i vagnen. Mest för att jag var nyfiken på hur det skulle bli men när jag insåg att sufletten går att dra fram mycket längre med den (=bättre solskydd) så bestämde vi oss för att behålla det så. Så nu har vi sittvagn, fast helt nedfälld så att Theodor kan ligga i den. Samma kväll som vi bytte så tog vi en promenad till Maxi. Det var första gången som Theodor var vaken under hela promenaden.

Inatt var första gången Theodor sov hela natten igenom. 21-06 :) Awesome !

Nu tar lillkillen en tupplur i vagnen. Han verkar komma till ro bättre i den än i liggvagnen, kanske för att den är mer ombonad. Vem vet, jag är glad att han sover skönt, för tillfället så är han inne i en fas då han kämpar mot sömnen.

Min dator blev jättesjuk av virusattacken och jag har nu lämnat över den till Johan som förhoppningsvis kan göra den frisk igen. Jag såg att jag fått en kommentar från anonym(?) om att testa att starta i felsäkert läge och ladda ner malwarebytes. Jag hade redan testat det... och testat ad-aware, och testat avast. Alla programmen hittade skit, men lyckades inte ta bort det. Tillslut tror jag att jag fick bort det mesta, men då kunde jag inte öppna några .exe-filer och datorn hittade inte massa dll-filer. crap crap crap... Men jag håller tummarna för att bästaste Johan kan göra den frisk igen... Nog för att jag ju kan anväda Davids dator, men jag saknar ju min egen.

För övrigt så inser jag att jag nog är lite för paranoid för mitt eget bästa. Jag hoppar alltid till den elakaste förklaringen i huvudet. Om jag ringer någon som inte svarar så antar jag att de struntar i mig med flit. Om jag läser ett tvetydigt blogginlägg/facebook-kommentar som kan tolkas som ett hån mot mig eller någon som står mig nära så utgår jag alltid från att så är fallet. Och innan jag ens fått reda på den riktiga förklaringen (som oftast är att personen som inte svarade sov eller var ifrån sin telefon, att personen som skrev något tvetydigt inte tänkte på hur det skulle uppfattas) så har jag redan en attack/motattack klar i huvudet. Ja, det låter väl sunt och bra. Maria - alltid på sin vakt. Undrar hur man gör för att inte vara så jäkla misstänksam hela tiden?

2011-05-19 @ 10:16:18


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.