(0)

Morgonens tankar

Har haft en ganska lugn morgon. Theo vaknade för att äta vid kvart i fem. Han fick mat brevid mig i sängen, sedan slumrade vi till 06:00 och då gick vi upp. Lite frukost för mig, tutte för Theo och lek i babygymet. Sedan sov han en stund i min famn. Jag älskar när han visar att han trivs och är trygg i mina armar.

Under tiden han sov satt jag och funderade på massa saker. Kom fram till tre saker:

1. Det finns människor som verkar väldigt smarta och avancerade men som inte kan lösa eller lista ut de enklaste problem. Som att all avancerad teknik de använder för att förenkla saker gör att de inte ser den lättaste lösningen. Ofta upplever jag att killar i större utbredning än tjejer gör på detta sätt. Jag finner detta lite lustigt. Ett uttryck som de flesta känner till är: Think outside the box. Det är jättebra att hitta nya och kreativa lösningar på ett problem men glöm inte att kika in i lådan också. Det kanske finns en lättare lösning på närmare håll.

2. Det ÄR något fel på elen i den här lägenheten! Jag vet att vi hade en elektriker här som inte hittade något men igår fick vi byta samma propp tre gånger... TRE, inom loppet av 10 minuter. Det kan omöjligt vara normalt. Det känns som en tidsfråga innan den här lägenheten fattar eld p.g.a elfel och det ska bli skönt att komma ifrån den.

3. Om man skaffar barn, och därmed barnvagn. Se för guds skull till att du kan komma ut på ett smidigt sätt med vagnen. Vi skaffade en billig begagnad kvalitetsvagn. Den är stabil, lättkörd och verkar bekväm för Theo. = bra. Den går knappt in i mammas bil, jag har problem att ta mig ut med vagn och barn utan att få hjälp att lyfta den ner och upp för trappan. = dåligt. Jag har försökt att släta över för mig själv. "Jag köpte ju ingen vagn för att åka bil med den" "Det är ett mindre problem ändå att jag måste ta vagnen först och bebisen senare" "För det mesta kan ju David hjälpa mig ändå, han är ju ändå hemma" Men nej, jag erkänner. Det är jättejobbigt. Snart börjar David en ny söka jobb kurs vilket innebär att han kommer att vara borta på dagarna. Då måste jag ta med i planeringen att springa upp och ner för trappan flera gånger för att komma ut och in. Det är dumt.
Men nästa hus vi flyttar till har hiss. Hello freedom !

2011-05-08 @ 09:54:08


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.