(2)

virus och spyware och jag vill halshugga hackers

Igår drabbades min dator av en virus/spywareattack som inte var av denna värld. jag tillbringade 8 timmar igår med att virus-söka och ta bort. fick inte bort allt så kampen fortsätter idag.

xp anti-spyware är ett av världens mest onödiga uppfinningar och skaparen av detta spyware skulle jag vilja vara ensam med i ett rum en stund och göra hemska saker med !

*ARG*



[lite senare: Största paniken när min dator flippade idag var att jag ville rädda mina bilder som jag har på datorn. Så när jag lyckats få till en vapenvila med mina spywares så fyllde jag mitt usb-minne med en del. Men det fanns så mycket mer, så jag tänkte skicka över resterande bilder till Davids dator (som jag använder nu) men nej då. Då har xp anti spyware tagit över kontrollen på min brandvägg, så det går inte att ansluta davids dator till min. SUUUUUCK. Så nu sitter jag och bränner ner alla bilder på skivor. Är inne på fjärde skivan nu. Tur att det inte tar tid eller så.... *grrrrrr*]

2011-05-17 @ 08:39:13

Postat av: Anonym

Försök att dra ur nätverkskabeln och starta datorn i ett felsäkert läge. (brukar själv stänga av datorn mitt i något eller bara dra ur sladden, då brukar detta alternativ komma upp när jag startar om den) Nu kan du gå igenom dina program och se om du ser något misstänkt. Ta bort allt du misstänker, du kan alltid ladda hem nytt om det var fel.) Om det går, så gå nu ut på nätet och ladda hem Malwarebytes och gör en helscanning av datorn. Ta bort allt den tror kan vara dåligt. Som sagt, du kan alltid skaffa nytt.



Du har kanske redan försökt detta och massa annat och blir mest irriterad av att någon kommer med dumma förslag. Men jag tänte, utifall att. :)

19:08:38 den 2011-05-17

Postat av: Anonym

Försök att dra ur nätverkskabeln och starta datorn i ett felsäkert läge. (brukar själv stänga av datorn mitt i något eller bara dra ur sladden, då brukar detta alternativ komma upp när jag startar om den) Nu kan du gå igenom dina program och se om du ser något misstänkt. Ta bort allt du misstänker, du kan alltid ladda hem nytt om det var fel.) Om det går, så gå nu ut på nätet och ladda hem Malwarebytes och gör en helscanning av datorn. Ta bort allt den tror kan vara dåligt. Som sagt, du kan alltid skaffa nytt.



Du har kanske redan försökt detta och massa annat och blir mest irriterad av att någon kommer med dumma förslag. Men jag tänte, utifall att. :)

19:09:17 den 2011-05-17


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.