(0)

Julstämning puts väck

Jag är en traditionalist när det gäller jul. Jag tycker att man ska vara med familjen på julafton, det ska vara traditionell julmat, man ska dricka glögg och titta på kalle, dela ut lite julklappar, lyssna på julmusik, äta julgodis och mysa med en julgran och tomtar och tända ljus.

Men om jag bara fick välja en sak så skulle jag välja att i alla fall få vara med min familj.

I år blir det bara vi +mamma på julafton. De andra vill/orkar inte. Igår grät jag nog i en timma och tillsammans med tårarna försvann all julstämning. Nu har jag inte längre någon lust. alls.

Den här julen kändes så viktig. Det är den första julen jag är mamma. Det är mitt första barns första jul och jag är så sjukt besviken att den blir uppstyckad och otraditionell.
Juldagen tillbringas hos svärmor och på annandagen kommer förhoppningsvis kusinerna förbi en sväng. Jag tror att det kommer att bli trevligt men det är inte "jul".

Jag får väl helt enkelt acceptera att det kommer vara såhär framöver. Jag antar att jag och min direkta familj måste hitta våra egna traditioner men det känns inte bra. Jag är inte direkt bortskämd med en stor familj och då känns de få som ingår extra viktiga. Jag känner mig bortvald och oviktig och det känns inte bra alls. Men jag får helt enkelt respektera deras val och deras önskemål.

2011-11-22 @ 09:11:07


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.