(1)

En snabbis

Sitter hos mamma och har gjort lite skolarbete. Tänkte passa på att blogga lite innan jag tar nästa buss hem.

Loggade in på myspace för första gången på 100 år. Såg att jag fortfarande var vän med en person där som jag av olika anledingar inte är vän med irl längre och även har tagit bort från facebook. Helt plötsligt slog en saknad över mig. Helt plötsligt kan jag inte längre minnas så väl vad det var hon gjorde som gjorde mig ledsen. (Jo, egentligen vet jag...) Jag önskar att vi kunde återuppta kontakten men jag vet att det inte skulle funka. Det var jag som tog bort henne och jag gjorde det av en anledning. Jag tror inte att hon skulle gå med på att lägga till mig igen om jag skickade en förfrågan.

Jag kanske bara saknar det vi hade. Vår nära vänskap och våra interna skämt. Det enkla i att vara vän med någon som man litar på till 100%. Där man vågar visa sina värsta sidor utan att behöva be om ursäkt eller förklara sig. Där man har nyckel till varandra och kan komma och gå som man vill. Där det inte handlar om att planera när man ska ses utan snarare planera när man inte kan... Där det alltid var självklart att man gjorde allt tillsammans.

Dessvärre så visade hon också hur dumt det är att lita på någon till 100%. Hur sårad man blir när man inte längre duger. Hur ensam man känner sig när den andre går vidare och man blir lämnad ensam.

Jag tror inte att hon har adressen till den här bloggen och jag tror inte att någon som läser den känner henne eller fortfarande har kontakt med henne. Men likväl vill jag hälsa: "Jag saknar dig..."



2011-09-05 @ 19:39:54

Postat av: Sophie

Jag känner precis likadant om du vet vem.. Men hon sårade mig på det djupaste sätt en "bästa vän" någonsin kan göra. Du vet vad jag pratar om.. Jag skulle vilja tala om att jag saknar henne och våra stunder, som vi hade många fina av.. Men tyvärr kan man inte vrida tillbaka klockan, trots att man stundtals allt vill plocka upp telefonen och ringa det där samtalet, för att börja om på nytt.. Men irl fungerar det inte så, tyvärr..

20:43:12 den 2011-09-05


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.