(1)

Något som fattas mig.

Jag saknar att dansa. Ibland inser jag det. Minnen kom tillbaka till mig igår kväll med en fantastisk kraft. Jag vet inte egentligen varför, men så många flashbacks från jazzen, baletten, modern dansen och aerobicsen kom flygandes och vägrade släppa. Jag saknar det så mycket. Att få jobba med kroppen, känna in rytmen, pressa sig själv till att klara lite mer, vara lite mer flexibel, lite starkare än sist. Det existerar inga bekymmer när jag dansar, det enda som finns är jag, musiken och stegen.

Jag ville bli dansare. Jag ville verkligen det. Det kanske mest var en tonårsdröm. Orealistisk. Men jag lade ner så många timmar på den. Både hemma och på danskurserna. Jag stretchade, tänjde, mjukade upp kroppen för att kunna stärka den.

Ett fint substitut till jazzen var salsan. Inte samma dans, inte samma koncept och inte lika krävande, men kul. Musik. Rytm. Dessutom något jag kunde göra tillsammans med David. Men det är också borta. Pengarna saknas och har man inga pengar kan man inte gå på danskurs.

Men jag saknar det och igår gjorde minnena riktigt ont.

2010-04-09 @ 08:21:47

Postat av: Sofie

Det vänder snart stumpan! Snart är du utbildad terapeut och får dig ett ordentligt jobb med stabil lön! Jag tänkte på en sak, varför inte söka sommarvikariat som arbetsteraput? Det är ju bara att ansöka, skriva med att du utbildar dig som det? Jag menar det är värt att försöka, och det ger pengar! Kan vi ju hitta på massa skoj i sommar :D

20:07:12 den 2010-04-10


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.