(0)

Som sig bör...

http://ttela.se/start/trollhattan/1.1059294-bombdadet-vacker-muslimers-oro

Mycket bra ! Är det någon grupp som ska gå ut och öppet och offentligt ta starkt avstånd från muslimsk extremism så är det muslimerna själva... Att ett gäng medelsvenssonkrönikörer skriver i tidningarna att man inte ska vara rädd för islam och att terrorister inte är muslimer har inte alls samma effekt som när muslimerna själva går ut och fördömer detta.

Jag vägrar tro att alla muslimer är rabiata. Jag kan inte gå runt och vara rädd för alla muslimer som går till moskén och jag kan inte komma överens med tanken att alla moskéer skulle vara terroristgömmor/ställen där man förmedlar extremism. Om jag faller in i det tankesättet (som tyvärr vissa jag känner verkar vara på väg att göra) så skulle jag lika gärna kunna gå med i någon höger-radikal grupp... NSF eller liknande kanske ? Ge mig ut på mitt egna korståg mot alla muslimer och ätas upp av hat.

Nej, det skrämmer mig, för det är inte jag.

Jag vill se fler muslimska ledare i sverige som öppet går ut och fördömer terrordåden. Ordna manifestationer! Sprid ert budskap att "det här är inte vad vi står för..." Hjälp ickemuslimerna som är rädda för er. Ni har allt att vinna.



Och nu skrev jag om den där förbaskade självmordsbombaren igen... :/ Trots att jag inte orkar...

2010-12-15 @ 09:15:53


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.