(1)

Jag får skylla mig själv

Jag har blivit någon jävla övermänniska. Jag har genom att alltid ställa upp på andra förvandlat mig själv till någon superkvinna som alltid orkar, alltid kan, alltid ställer upp. Jag inser att jag får skylla mig själv. Jag har inte tagit för mig och nu finns det ingen som klarar av mig när jag mår dåligt. Det finns ingen som är tillräckligt stark för att låta mig ventilera. Det ska antingen skämtas bort eller spelas med på ett så överdrivet sätt att jag inte längre har lust att öppna mig för någon.
Och så kommer dagar som denna när min man kommer och frågar vad felet är och jag är dum nog att svara. Nu sitter jag här och är arg och ledsen och han surar inne vid sin dator. Great. Varför kan jag inte bara lära mig att hålla käften. Det finns ingen som orkar ta hand om mig, jag får klara mig själv. Priset man betalar när man är en superkvinna. Men det är jävligt kallt och ensamt på toppen.

2010-10-27 @ 17:45:54

Postat av: Evelina

Det är kallt och ensamt. Men de som är så fantastiskt med dig är att du är en superkvinna, och även om de är kallt o ensamt, så klarar du dig!

21:07:21 den 2010-10-28


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.