(0)

varför all negativitet?

Det känns som att det är så många som fastnat i ett fullständigt negativt tänkande. Jag har flera vänner på t.e.x facebook där alla statusuppdateringar är negativa och griniga och sura mest hela tiden. Jag har andra vänner som ibland pratar med mig och allt är bara skit och dåligt och de mår alltid så dåligt av en eller tusen anledningar.
Jag blir lite trött på detta.
Kanske är det så att jag blir trött på det eftersom jag också befunnit mig i en fas av mitt liv där jag såg allt i svart, men jag kom ur det och har nu inget tålamod med folk som fortfarande sitter fast där. För vet ni vad ? Det är självvalt. Till en viss grad är det faktiskt självvalt. Jag tror inte att någon skulle erkänna att de väljer att må dåligt, men man har alltid ett val. Man kan välja att se problemen och det dåliga, eller så kan man välja att se lösningar och det som ändå är positivt.
Vissa dagar ramlar jag ner i mitt svarta kaninhål och väljer att se allt som är negativt och dåligt. Men dessa dagar är tillfälliga. Jag ser alltid till att ta mig ur det för jag vill inte må dåligt.
Jag har också vänner som just nu har det lite tufft och har en del problem som behöver redas ut och de jobbar aktivt för att hitta en lösning som fungerar. De testar alla olika sätt att lösa sina problem och trots att de blir nedslagna ibland så ser de ljus och hopp inför nästa eventuella lösning som kan dyka upp. Och kanske är det detta som är den största skillnaden. De som väljer att känna hopp inför varje potentiell lösning. Och de som väljer att känna misstro inför varje potentiell lösning. Det är den sistnämnda gruppen som jag känner att jag blir lite trött på. Och till dessa för jag även de personer som gnäller om ett problem de har men vägrar göra något åt det. Om du konstaterar att en situation i ditt liv är ett problem, men du ändå inte gör något åt det, så får du skylla dig själv. Sorry.

Jag menar inte att peka ut någon i det här inlägget och jag menar inte att uppröra någon. Men är det så att du känner dig lite utpekad så kanske du ska ta en funderare på om det ligger något i det jag skrivit. Väljer du att må dåligt?

2010-10-10 @ 18:21:14


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.