(3)

Lite fler tankar om valet

Hur i HELVETE kan svenska folket vara så BLINDA att de inte förstår varför SD blev inröstade? Bara för att DU inte tycker att någonting är ett problem så betyder det inte att alla håller med dig.

Varför verkar de flesta SD-motståndare vara lätt iq-befriade? Har sett den här frågeställningen i olika konstellationer med och utan svar 546373283 gånger på facebook nu:

"Vad är det för människor som röstar på SD egentligen?"
-"tja, de som uppenbarligen tycker att invandringen är ett problem."
"Men hur kunde SD bli inröstat i riksdagen?"
-"eeh... ja, eftersom 6% av sveriges befolkning uppenbarligen håller med dem."
"Men vem är det egentligen som kan rösta på SD?"
-"ja, asså... som jag sagt två gånger nu så är det ju uppenbarligen de 6% av befolkningen som tycker att deras politik verkar vettig"
"Men varför kunde vi rösta in SD i riksdagen?"

goddag yxskaft. Jag ger upp.

Tänker från och med nu inte ta någon politisk diskussion överhuvudtaget. Eftersom man inte får tycka som man vill, utan måste tycka som alla andra i mysigoslandet sverige så tänker jag inte tycka alls !

Vad jag tycker eller inte tycker om SD är min egna åsikt och det har du inte något med att göra. Jag kan däremot vara ärlig och säga att jag röstade på sossarna. Men alla dessa idiotiska frågor om hur SD kunde bli inröstat gör mig faktiskt ganska benägen att ställa mig på deras sida, bara för att.

Jag orkar inte diskutera med dubbelmoraliska människor som ändå inte lyssnar på vad jag säger.

Och till alla på facebook som gått med i någon jäkla grupp som handlar om att "om du röstar på sd kan du ta bort mig som vän" eller liknande, så kan ni gärna få ta bort MIG som vän eftersom jag INTE låter politik avgöra vem som ska få vara vän med mig eller inte, och det är inte heller ett synsätt jag respekterar. Jag kan faktiskt se en människa som en helhet, en individ med både bra och dåliga sidor. Jag kanske inte gillar att vissa av mina vänner röstade blått, men det betyder ju inte att jag inte gillar mina vänner. Herregud. Skilj på sak och person!

2010-09-20 @ 13:21:25

Postat av: Håkan

17:05:30 den 2010-09-20

Postat av: Håkan

Visst är den politiska korrektheten i sverige fantastisk :). Så länge alla tycker rätt är allt så bra och demokratiskt, men så fort någon tycker på något annat sätt så ska vi frysa ut dom och helst inte se åt deras håll för dom tycker ju fel. So much for democracy. Det var väldigt väntat att SD skulle komma in eftersom de sju riksdagspartierna tydligen inte anser att det är ett problem att kollektivtrafiken i rosengård i malmö blir beskjuten på nästan daglig basis. Jag sympatiserar inte med SD men jag erkänner att det finns ett problem som inte går att tiga ihjäl.

17:09:39 den 2010-09-20

Postat av: Sophie

Jag håller med Maria! :D Men det visste du juh ;P Alla ska vara så himla helyllegosigsöta i detta avlånga land. Ingen står för sin åsikt. Och tycker man att invandringspolitiken skulle kunna ändras en aning, då är man rasist. Tydligen så har vi ingen yttrandefrihet i sverige längre =¨/ Men på FB så har folk flippat ur efter detta valet, det har blivit någon slags diskussionsforum istället :p

06:45:48 den 2010-09-21


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.