(1)

Att vänja bort en amningsnapp

Vi klarade en hel amning utan amningsnappen förut ! Succé ! :D Jag vill verkligen att han ska vänja sig av vid det där åbäket nu. Amning är ett tillräckligt stort projekt som det är.
Jag tycker att amningsnapp är en fantastisk uppfinning, för när bröstvårtorna gjorde så ont att jag skakade av smärta på BB så lindrade det massor. Det var även mycket lättare för honom att få grepp om bröstet eftersom han i vanliga fall fuskar och viker in läpparna eller helt enkelt bara vill slicka lite på bröstvårtan. Men eftersom lilla frogboy är en akrobat av stora mått skulle det vara så mycket lättare om han nu kunde lära sig att äta utan den. Dessutom måste man ju verkligen hala fram heeela bröstet för att sätta på den och det känns som att ett socialt liv + amningsnapp kommer att bli jobbigt. Jag har ingen lust att sitta på typ café och behöva slänga fram hela bröstet framför alla !

Nästa amning testar vi utan nappen igen. Och vi håller tummarna för att det går precis lika bra den här gången !

2011-02-10 @ 12:04:03

Postat av: Sandra o Maya

Hejja! Vad bra om du kan vänja av honom att anv amningsnapp. Jag använde aldrig min för det vände samma dag som jag köpte den haha. Men tråkigt nog så räcker inte min amning till utan jag måste ge ersättning med:(.

Känner igen det där att hala fram hela bröstet haha. Det är jag tvungen att göra för annars kläms de åt o då kommer det inte mkt mjölk. Man ska kanske ta o köpa en scarfs eller ngt liknande för jag tycker inte att amningslinnena döljer tllräckligt:S. Lr så har jag inte lärt mig hur man gör! Hoppas att vi får träffa dig o ditt pyre snart:).

12:12:03 den 2011-02-10


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.