(0)

Vem är jag ?

Jag var och pratade med en kurator idag. Fick få ur mig mina känslor av misslyckande för att förlossningen och amningen blev som det blev. Pratade om att jag har svårt att hitta mig själv. Den nya jag. Den nya person som jag blev 110127 06:26 på morgonen. Från den minuten, den sekunden som Theodor kom ut så var jag inte längre samma person. Men vem är jag nu ? Vad tycker jag om att göra ? Hur ser jag på livet och vad är mina framtidsplaner ? Intressen ? Jag vet inte längre. Jag kan bli arg, ledsen eller glad för olika saker men utan att riktigt veta varför.

Efter tre månader börjar man komma ur bubblan tydligen. Det är väl där jag är nu. Som att jag gick rakt igenom en tornado, snurrade några varv och kom ut på andra sidan med rufsigt hår och kläderna bak och fram.

Jag måste tillsammans med David skapa en ny bild av oss. Oss som familj. Skapa en ny målbild, nya framtidsplaner, en ny identitet. Vi måste göra detta tillsammans för att kunna fungera som en familj. Vi har båda brister som vi måste jobba på. Jag kan inte leka martyr i smyg och ta ut det på David. Det är inte snällt och destruktivt för alla inblandade.

Så nu ska jag börja planera in lite skojsiga saker att göra i sommar. Som en familj. Som familjen Björck, för det är dem vi är nu <3

2011-05-04 @ 16:07:40


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.