(1)

Idag

Jag tänkte börja med att förklara vad mitt bloggnamn står för, men det är inte viktigt. Huvudsaken är att jag vet.

Jag fick en del att fundera på idag. Djupa diskussioner om det förflutna och framtiden. Det var nyttigt för honom att diskutera med sin bror och att få ur sig det som äter upp honom inifrån. Det var bra att det äntligen kom upp till ytan och att någon tog sig tid att lyssna på vår sida av historien. Att bli trodd och förstådd är viktigt.
Hemma sen fick jag en liten bekräftelse på att även jag har rätt till mina känslor och att jag reagerar på ett förståeligt sätt. För ja, det VAR jobbigt. Även för mig. Det handlar inte om min familj men eftersom jag är så pass involverad så påverkar det mig också. Mina mardrömmar är inget konstigt. Det faktum att jag drömmer om samma sak, om och om igen. Ibland flera gånger per natt. Jag vaknar upp känslomässigt utmattad, men det är min hjärnas sätt att bearbeta och hantera. Jag försöker att vara tuff och inte vika mig. Jag lyckas på dagarna men nätterna blir det tillfälle då jag får utlopp för det jag försöker förtränga. Det som jag inte vill nudda med mina tankar och känslor då jag är vaken. Inatt vill jag inte sova. Jag är trött men det känns så jobbigt att sluta ögonen och försöka slappna av. För avslappnad är det sista jag är. Jag vill ha kontroll. Alltid, alltid kontroll. Jag vill aldrig mer hamna där vi var. Inte ens i drömmarna...

2009-01-29 @ 06:23:55

Postat av: Junitjej

Godmorgon.

Hoppas du får en bra dag =)

Snart är det helg!!!

06:27:47 den 2009-01-29


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.