(1)

Resedrömmar

Jag vill ut och resa. Hoppa på ett plan och åka till en varmare breddgrad, en mer avslappnad breddgrad. Jag vill resa till ett enklare liv en vecka. Jag vill inte behöva packa mer än badkläder och två ombyten. Resten kan jag köpa om jag behöver det. Jag vill promenera omkring på små mysiga gator och upptäcka smultronställen med David. Jag vill hitta en favoritrestaurang dit vi går varje kväll för att äta. Där personalen glatt hälsar på oss och mat och dryck är både billig och god. Jag vill kunna svalka av mig i poolen på morgonen och havet på eftermiddagen. Jag vill sitta på balkongen på nätterna och lyssna på cikador och njuta av värmen, dofterna, ljuden. Jag vill slippa städa, diska och tvätta. En vecka bara. Det skulle göra så mycket...




En annan tid, ett annat liv. Maria i ett varmare land.

2010-08-06 @ 11:41:23

Postat av: Emma

<3

13:03:03 den 2010-08-08


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.