(2)

Maria Björck, 9F, Lyrfågelskolan

Det är så lustigt. När vi var på väg hem till Örebro strax innan nyår så pratade vi i bilen om klassträffar. Min åsikt var att "Om jag blir bjuden till något så fjantigt så skulle mitt svar vara HELL NO! "

Idag låg det en inbjudan till en klassträff från nian i brevlådan.

Då är frågan? Kommer jag hålla kvar vid mitt HELL NO-svar ? Jag vet faktiskt inte.

Innan jag blev bjuden till denna tänkte jag att jag nog aldrig skulle bli bjuden till något sådant. Att jag på något sätt skulle bli bortglömd. Men självklart blir hela klassen bjuden. De populära och omtyckta, de mobbade, de töntiga och de utan vänner. Så vad ska jag göra?

Jag har en liten lista i huvudet med för och nackdelar.

++
-Kul att träffa gamla klasskompisar
-Visa att jag förändrats
-Möjlighet till trevlig kväll med god mat

--
-Det är typ bara 3-4 st som jag skulle vilja träffa och det är ju inte ens säkert att de kommer
-Risk för att jag mår dåligt när jag träffar mina gamla klasskamrater och faller tillbaka i mitt gamla jag
-Möjligt att kvällen inte alls blir trevlig.
-Priset är 375:-


Om det blir skit så kan jag visserligen gå tidigare. Man behöver ju för tusan inte stanna hela kvällen om man inte vill. Men det känns lite dumt att betala nästan 400 spänn för en kväll som jag inte är säker på blir trevlig.

Jag känner mig väldigt kluven

 

2010-01-08 @ 15:45:16

Postat av: Lisa

Ja vet precis hur du menar :)

de e jobbigt detta ...



Men snart så ses vi :) kRAM

19:06:55 den 2010-01-11

Postat av: Mia

Även fast det kan kännas jobbigt så är det ngt man kommer ångra om man inte varit där, många har väl växt till sig får man hoppas.....

09:45:18 den 2010-01-12


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.