(1)

Så trött och maktlös

Fick återigen åka och hämta David eftersom hans arbetskamrat inte hade lust (?). Känns ju bra. David ringde för att meddela att han var klar för dagen till arbetskamraten, som borde ha varit där med honom och jobbat men som oftast inte dyker upp eller ens ser till att det finns lämpliga verktyg, och så hör han en tv i bakgrunden (!?) Kan inte den lata jäveln ens muta sin tv när han låtsas att han är ute på ett viktigt ärende och att det är därför han lämnar David strandad långt nere i Adolfsberg. (heeelt andra änden av stan från där vi bor)

När David skulle få det här jobbet och han var tvungen att ha 3 mån praktik först så förstod vi på mannen som är arbetsgivare att David skulle skickas ut på jobb. Att han då skulle få traktamente. Det skulle vara väldigt tight med pengar med det skulle funka. 3 DAGAR har David legat ute. Och då med folk som vägrade prata med honom.
När David frågar hur det kommer bli nästa vecka får han aldrig något ordentligt svar. Det verkar som att han kommer få fortsätta jobba i Örebro och göra det jobbet som den andra anställda killen får betalt för.

Det här känns lite som bluff och båg. Men för tillfället är det det enda "jobb" han har. Så vi fortsätter kämpa. Men jag blir så trött, och jag känner mig så maktlös, och ständigt ständigt denna oro. Vad kommer hända i framtiden?
Jag tror inte att David kommer bli anställd efter praktiken. Jag tror att vi håller på att bli lurade.

Jag vill inte bo i den här jävla stan mer. Vi har noll trygghet här. Men eftersom jag gärna vill bli klar med min utbildning så är vi fast här i några år till.

Helvete.

2010-06-16 @ 16:15:07

Postat av: lisa

de e inte alls bra ju gumman :(

hoppas de löser sig ...

annars får david prata med ams o be dom hjälpa honom för så ska de inte vara ...

styrke kramar

17:51:14 den 2010-06-16


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.