(0)

Be inspired

Alla har typ slutat blogga. Nästan alla bloggar jag läser (visserligen inte så många) har antingen lagt ner eller tagit oförklarliga uppehåll... Jag antar att det saknas inspiration. Jag har de senaste dagarna egentligen haft jättemånga saker som jag skulle vilja skriva om. Men det har inte funnits tid riktigt att sätta mig. Och när jag väl hade tid så var det mycket att det skulle ha blivit världens längsta blogginlägg och det orkade jag inte skriva så jag struntade i allt. Det som var viktigt lär dyka upp igen och då kan jag skriva om det.

Jag tittade igenom mina arkiverade inlägg. Det första inlägg jag skrev publicerade jag faktiskt inte. Jag var bitter. Jag ville bara skriva. Sedan tog det ytterligare 4 månader innan jag skrev igen och började skriva mer regelbundet.

"Jag är så förbannat trött, så ful, så jävla arg.
Nej, inte arg, irriterad. Jag är så jävla irriterad.
På allt men mest på mig själv och det gör mig iskall.
Jag har varit arg så länge nu. En cementerad grå massa som gör mig stel.
Som får mig att vilja dricka för mycket vin och glömma allt som är fult."

-ur boken "Bitterfittan" av Maria Svedal

Så kände jag då. Så känner jag inte längre. Jag var i en period av stort bekräftelsebehov. Jag hamnar fortfarande i sådana perioder men nu är jag bättre på att trycka bort dem. Jag vill fortfarande bli älskad, sedd, uppmärksammad. Jag behöver få mitt ego klappat och bli bekräftad som människa. Men jag inser att det sällan blir så. Det är tråkigt, men folk är egoister. Inklusive jag själv.

Paradoxen i allt mitt svamlande här är dock:

Jag tycker att jag får för lite bekräftelse > När folk försöker klappa mitt ego litar jag inte på dem > Jag tycker att jag får för lite bekräftelse > När folk försöker... och så fortsätter det, runt runt. Tills jag inser att det är MIG det är fel på.

Det du ger får du tillbaka. Jag ska nog bli bättre på att bekräfta. Men ibland är det läskigt.

Men jag gör ett tamt försök här utan att nämna namn:

Till alla er som funnits vid min sida både i tuffa stunder såväl som i bra. Till alla som är säkra på att jag kallar er mina vänner. Jag älskar er. Jag uppskattar er. :)

2010-03-20 @ 15:48:06


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.