(0)

mardröm

Jag drömde en så lång mardröm i natt. Helt sjukt. Den måste ha pågått typ hela natten...

Drömmen började med att David hade lagt sig och jag satt och kollade på tv. Då knackade det på dörren och jag gick för att öppna utan att kolla i kikhålet av någon anledning.
Utanför dörren stod tre killar i 20 års åldern som inte såg ett dugg snälla ut. De förklarade att de flyttat in i lägenheten mittemot. De lät mig inte stänga dörren igen, så jag sprang in mot sovrummet och ropade på David för att få honom att vakna. Killarna sprang efter mig och försökte få tag på mig innan jag hunnit väcka Davd, fast det lyckades de inte med. David flög upp ur sängen och ett litet slagsmål bröt ut som vi vann och vi lyckades få ut dem ur lägenheten.

Dagen därpå fick vi besök av Ek, Yohanna och 5 hundar. (Yohannas hund var en av dem och sen tror jag att vi ägde två av dem och två som vi bara passade...) På kvällen hör vi hur någon knackar på dörren igen och sedan är det någon som bara sliter bort den! In kommer de här tre killarna igen och jag kastar in Yohanna i klädkammaren med min mobil och säger att hon måste ringa polisen!
Men på väg ut från klädkammaren blir jag upptäckt av en av killarna och både jag och Yohanna blir utsläpade i köket och misshandlade. Sedan följer i drömmen ett stort och långt slagsmål som tar plats i hela lägenheten. Fönster blir krossade, stolar används som tillhyggen o.s.v.
Under slagsmålet/misshandeln tänker jag på att jag måste se till att hundarna inte springer ut och att jag skäms så inför Ek och särskillt Yohanna för att jag satt dem i den här situationen (trots att det inte var jag som startade bråk) Till slut tog bråket slut. Killarna gav sig och försvann in i sin lägenhet igen men sa till oss att vi skulle vara tvunga att flytta eftersom de inte ville ha oss där.
Om vi inte flyttade skulle de bara fortsätta bråka med oss. På något sätt hade det här stora slagsmålet inte väckt någon uppmärksamhet och jag insåg att vi stod helt själva, så jag sprang ut för att hitta hjälp.
Helst en polis men annars någon granne som kunde vara behjälplig. Jag sprang runt i området och hamnade till slut inne i stan. Till slut ser jag en polisbil som jag lyckas stoppa men det enda polisen säger är att om det händer igen ska vi ringa dem.

Efter detta kan jag inte med klarhet minnas vad som hände. Något om att vi skulle försöka bli vänner med killarna, men det gick inte så bra eller något. Det är lite luddigt...

Någon som har lust att tolka den drömmen åt mig, för den var mycket obehaglig. Och mycket detaljerad, jag blev nästan lite förvånad när jag klev upp ur sängen och fönstrena inte var trasiga ? Jag sitter fortfarande med en lätt panik över att jag sett min man och mina vänner bli rejält misshandlade. Även om jag med förnuftet kan säga att jag vet att det bara var en dröm. 

2010-03-08 @ 11:03:00


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.