(0)

Snö, telefoner och BMI

Jahapp. Snökaos i Örebro idag. Bussarna blev inställda för att de tydligen inte kan köra när det är lite snö. Nu ska de enligt uppgift rulla igen men inte efter tidtabell utan trafikchefen har sagt i tidningen att man helt enkelt får gå ut och vänta på bussen. Detta är ju ett skämt... Det kommer snö varje år. Ibland mer, ibland mindre. Hur i hela friden kan man bli överraskad av detta? Hur kan man inte ha bussar som klarar snö? Ja jisses.

Imorrn hade jag tänkt att åka till NetonNet för att se om jag kan lämna in min telefon som flippar ur med jämna mellanrum. Den typ tappar mottagning utan att det syns. Allt ser normalt ut men det går inte att ringa eller skicka sms och man kan inte komma fram till mig och inga sms kommer fram. Det brukar funka att starta om telefonen för det mesta, men inte alltid. Det luriga är ju som sagt att det inte syns något konstigt med telefonen när den blir sån så det är stor risk att jag missar viktiga samtal. :( Nej, mycket besviken på detta då jag bara haft telefonen sen i april ! Och den började krångla såhär i juli...

Pratade med vännen S i telefon förut och vi pratade lite vikt och bmi. Jag blir lite ledsen på henne när hon kallar sig själv för tjock för det är hon verkligen inte. Hon krymper för var gång jag ser henne tror jag. Men det är väl alltid så att man i spegeln ser något annat än vad andra ser. Och jag tror bestämt att det kan gå åt två håll. Att man själv ser en snygging där andra ser någon som definitivt behöver gå ner i vikt. Jag läste också en lite kul tråd på familjeliv som hette "varför är du överviktig?" Där fanns allsköns bortförklaringar och många som erkände att de helt enkelt bara var lata. Jag tycker att det ska bli lite spännande att se vilken vikt jag hamnar på innan jag ska till att föda, och i vilken takt jag går ner de kilona sedan. Jag vet med mig att jag kan vara lat ibland, men jag skulle aldrig vilja låta mig själv förfalla. Kroppen mår inte bra av att vara överviktig och jag sätter en viss stolthet i att se hälsosam ut (läs: snygg ;)

Nu ska jag strax ta min lilla bebisbula och krypa ner i sängen. Imorrn är det en ny dag, med nya tag och mera plugg. Hu Hu.

Godnatt :)

2010-11-10 @ 00:04:53


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.