(0)

Dagens idiotpris går till mig.

Tvätta händerna väldigt noga efter att du skurit i och pillat med stark chilifrukt. Annars får du ångra att du kliar dig i ansiktet !!!!

Jag var nyligen hemma hos en kompis som har allmänt gröna fingrar och beundrade ett litet träd hon hade i sitt vardagsrum. Detta träd var fyllt av små orange paprikaliknande frukter. Jag fick några stycken för att kunna planera hemma. Fick en varning om att den var stark men god att ha i mat men att man INTE skulle äta kärnorna. Fair enough. Jag hade bara tänkt plantera dem ändå.

Idag fick jag tummen ur och skar ur kärnorna och planterade. Kanon. Inga problem där... Frukten luktade rätt trevligt och jag blev nyfiken på hur stark den egentligen var. Så jag duttade fingret mot tungan. Fingret som kommit i kontakt med fruktköttet. Aj aj oj oj. Den var stark ! Efter lite skrattande och flåsande för att vädra min brännskadade tunga så planterade jag i alla fall kärnorna och tänkte inte mer på det. Tvättade ju givetvis av händerna när jag var klar eftersom jag hade jord och så på dem...

Men jag glömde att jag skulle ha tvättat några gånger till...

För sedan kliade jag mig precis under näsan. Oh fy vad det sved !

Tänkte jag på att tvätta händerna igen då ? Svar nej.

Några timmar senare kliade det i ögat. Ja här har vi ju anledningen till att jag ger mig själv dagens idiotpris.
AAAJJJ !!!! SÅ nu har jag lärt mig att om man ska kladda med chilifrukter ( http://en.wikipedia.org/wiki/Capsicum_chinense ) som har en styrka på mellan 100.000 - 350.000 scoville. (Jmf. tabascosås: 7000 - 8000 scoville) så MÅSTE MÅSTE man tvätta händerna väldigt väldigt noggrant. Måste. NOGA !

2010-10-26 @ 18:31:03


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.