(0)

Du vet inte hur jag mår

Det är lustigt hur vissa fraser i livet fastnar. Vissa meningar kastade mot en, somliga i affekt, andra ur frustration. Oftast åtföljdes meningarna av en diskussion, ett gräl, en lösning. Men denna lösning är glömd och borttappad. Meningen sitter fast.

"Varför är du så efterhängsen för?"
"You're a fucking selfish bitch!"

Det är inte rättvist att hålla dessa personer ansvariga för att jag fortfarande hör dessa ord. Och det gör jag inte heller. Händelsen är avklarad, avslutad. Men orden sitter kvar.

De ringer i öronen.

Särskillt när jag är lite trött, och när jag är lite låg.
Efterhängsen, efterhängsen, efterhängsen, efterhängsen, efterhängsen, efterhängsen, efterhängsen.

Så jag jobbar aktivt varje dag för att motbevisa dessa meningar och dessa ord.
Och därför vet du inte hur jag mår. För det berättar jag bara för dig när jag verkligen inte orkar hålla uppe fasaden. Allt p.g.a två meningar som fastnade. Två meningar från helt olika delar av mitt liv, sagda av två helt olika anledningar, i två helt olika situationer. Men jag glömmer inte och jag slutar inte höra dem.

Och jag tänker inte vara varken efterhängsen eller självisk. Så jag kräver ingenting, och säger ingenting.
och sakta men säkert försvinner jag...

2010-10-21 @ 06:59:25


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.