(0)

Mammaboken

När jag hade fått Theodor fick jag i present av min mamma, en liten liten bok. Den heter mamma-boken och är en samling av citat som handlar om mammor. Jag tänkte dela med mig av några av dem.

Dessa tillägnas alla mammor jag känner:


"Hon delade brödet i två bitar och gav det till sina barn som slukade det glupskt. Hon behåller inget själv, mumlade officeren. Hon är inte hungrig, sa soldaten. Det beror på att hon är en mor, svarade sergeanten."
- Victor Hugo

"Mammor uthärdar alla sjukdomar, alla sorger och all ångest orsakad av sina barn. De kan bara uthärda och älska."
- Pam Brown

"Alla mödrar är rika när det handlar om att älska sina barn. Det finns inga fattiga mammor, inga fula, inga gamla. Deras kärlek är alltid den vackraste av den vackra."
- count Maurice Maeterlinck

"Mammor är snälla förutom när de hittar tuggummi som sitter fast i mattan."
- Michelle, 10 år

"En mamma släpper allt, ställer in allt, slänger en pyjamas i en väska och kommer till dig. När som helst och varhelst du behöver henne"
- Charlotte Gray

"...relationen mellan en mamma och hennes barn är outplånligt och oförstörbart - det starkaste bandet i världen."
- Theodor Reik

"Kära mor, jag mår bra. Sluta oroa dig för mig"
- Egyptiskt papyrusbrev. 2000 f.kr



2011-04-30 @ 09:21:43


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.