(3)

uppgiven acceptans

Jag börjar inse att det är bröstet som är problemet. Han mår så mycket bättre med flaska. Han ligger och myser och ler och äter och småslumrar. Med bröstet äter han hårt och intensivt innan han börjar böka och bröstet gör ont och jag blir stressad och allt slutar med att jag är galet frustrerad och Theo gråter.

Jag tänker börja pumpa, och köpa fler nappflaskor.

Jag känner mig lite misslyckad när jag inte kan få mitt bröst att samarbeta med min son. Jag vill ju att min lilla älskling ska vara nöjd och glad. Jag mår ju mycket bättre när han är lycklig och trivs. Och om han inte trivs med att äta från mitt bröst så får jag finna mig i detta. Även fast det gör mig ledsen. Det finns inget som slår närheten och myset i en fungerande amning. Jag är glad att jag fått uppleva detta även om jag även har upplevt många problem.

Jag älskar dig Theo, förlåt att jag inte är en bättre mamma. <3

2011-04-14 @ 08:08:49

Postat av: Sandra o Maya

Hejsan vännen!

Man kan inte göra mer än sitt bästa när det kommer till amningen. Jag gillar också att amma och vissa dagar funkar det bättre än andra = hon behöver kanske bara 2 flaskor istället för 3. Men angående närheten så tycker jag att det är mysigt om jag håller henne nästan i halvsittande ställning mot min arm nära mig så tittar hon hela tiden in i mina ögon medans hon äter:). Hoppas att allt kommer att funka fint fortsättningsvis!

09:30:02 den 2011-04-14

Postat av: Johanna

Klyscha eller ej, han mår ju bäst av att du mår bra =) Tycker du gör helt rätt och jag tycker inte alls du ska känna dig dålig! Du har ju kämpat jättelänge! Så länge skulle nog inte många orka!

Kram!

13:24:44 den 2011-04-14

Postat av: Marie Krantz

Om du mår bra, så mår Theo bra! Så enkelt är det. Du har ju verkligen försökt. Du är ingen "dålig mamma alls". Kram

13:49:57 den 2011-04-18


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.