(0)

Vagnen välte på bussen

Jag önskar att jag kunde säga att jag aldrig mer tänker åka buss i Örebro men eftersom jag inte har tillgång till bil så är jag tyvärr utlämnad till den livsfarliga kollektivtrafiken i den här skitstaden :(
Jag tycker att jag läser på na.se mest hela tiden om bussar som varit inblandade i olika typer av trafikolyckor/incidenter och idag när vi åkte hem från stan panikbromsade busschauffören så min vagn välte. Tack och lov åkte den inte hela vägen ner för bussen var som vanligt proppfull och en kvinna som stod brevid vagnen tog emot den. Theodor klarade sig helt oskadd men fy fan vad rädd jag blev!!

Jag skyller inte på busschauffören. Jag vet inte vad som hände men jag tror att det var en bil som körde ut rakt framför honom. Bättre att panikbromsa än att krocka så klart men jag hatar verkligen att åka buss i den här staden. Inte nog med att bussarna alltid är proppfulla. Det finns sällan tillräckligt med plats för de barnvagnar/rullstolar som vill åka med och folk tenderar att inte ta ett dugg hänsyn till de andra som åker med bussen. Busschaufförerna kör oftast som galningar och andra trafikanter måste ha hittat sina körkort i flingpaketen.

Jag skulle vilja bo i en mindre stad så att man kan gå dit man behöver komma och slippa förlita sig på bussar. Oh wait... Snart gör jag det !

2011-04-29 @ 15:17:24


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.