(2)

status just nu: skit !

Jag har feber, för tredje dagen i rad.

Jag har ont i magen.

Jag har ont i bröstet.

Jag har ont i huvudet.

Jag fryser som en gris.

Jag har fått nästäppa likt den jag hade under senare halvan av graviditeten.

Att få Theo att sova på nätterna är en kamp.

Ammningen har blivit en kamp. (Bröst som sprutar som såll, mjölkuppsamlingskoppar, amningsnappar som inte vill sitta fast, bröstvårtor som inte vill samarbeta, en son som ger sig fan på att han ska dra loss amningsnappen så fort jag fått den att sitta, en son som dricker så ivrigt att han sätter i halsen varenda gång, mjölkstockning som kan vara orsakad av amningsnappen, en son som vägrar äta utan amningsnapp!)

Jag är livrädd för att min jävla mjölkstockning ska utvecklas till bröstböld eftersom jag inte får den att släppa.

Jag är rädd att magontet är livmoderinflammation. (fast antagligen är det bara förstoppning, trots att jag äter två tarmreglerande läkemedel dagligen)

Jag är så jävla trött på att äta samma frukost varje morgon. Yoghurt med inolaxol i. En liten hutt med paraffinemulsion och ett glas vatten.

Jag är så trött på att inte göra något annat på dagarna än att sitta framför tv:n. Men hur skulle jag våga mig ut bland folk när det dels är RS-säsong och högrisk-år, och amningen är så komplicerad att jag behöver massa olika redskap för att lyckas ?





Nej, statusen just nu är riktigt jävla skit.
Nu ska jag och mina frossbrytningar och yrsel gå och byta blöja på frogboy, och sedan kanske se om vi kan peta i oss den äckliga frukosten med medicinerna som ändå inte verkar funka. Oh happy day !

2011-02-16 @ 08:09:39

Postat av: Sandra o Maya

Hej!

Jag kom att tänka på om du har provat att ge Theo mjölk genom en sådan drick-kopp? Tänkte på det eftersom du har mjölkstockning o då kan du pumpa ut så mkt du bara kan innan natten så kan mannen din också ge mat med koppen på natten så du får sova. De finns på apoteket tror jag. O det hjälper med så att du blir av med mjölkstockningen o att mjölken inte går till spillo. I värsta fall om han inte lär sig att ta ett ordentligt tag kan vara att pumpa varje dag o ge till honom ur flaska. Jag får ju ge Maya extra 2-3 ggr per dag o det funkar fint. Josefin gör ju likadant för Malte verkar inte heller kunna suga så bra.

Jag hoppas att du finner råden givande. Jag vill inte tala om hur du ska göra men jag lider med dig i din situation och jag vet hur sömnbrist påverkar psyket:(.

Apråpå att inte kunna gå ut för amningen. Har du pumpat i flaska så löser det sig autmatiskt:).



Krya på dig, min vän!

10:20:02 den 2011-02-16

Postat av: Anonym

Hade det funkat att pumpa så hade jag absolut gjort det. Men mina bröst vill inte samarbeta med den dyra pumpen jag införskaffat. Jag har testat att handmjölka och får då ut några droppar som letar sig ner utefter kroppen och INTE hamnar i vilket uppsamlingskärl jag nu försöker sikta på. :(

11:09:48 den 2011-02-16


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.