(0)

Bitter igen

Idag är jag sådär bitter igen. Jag är sur. Jag är grinig. Jag vill att förlossningen ska starta.

Jag orkar inte längre förklara för folk vad jag är rädd för. Det handlar inte om tiden jag är gravid. Det handlar ju om helt andra saker. Men eftersom alla andra känner mig bättre än vad jag känner mig själv så ska alla andra förklara för mig hur jag kommer att känna och min ork att försvara mig har tagit slut. Imorrn ska jag träffa mitt fikagäng men jag är inte helt sugen faktiskt. Jag vet att jag kommer vara så avundsjuk på att de alla fått sina bebisar, men inte jag. Dessvärre kommer jag säkert få höra massa "tips" och jag i mitt bittra stadium kommer tolka dessa som "lilla gumman, vi som vet så mycket mer än dig vet preciiiiis hur du kommer att reagera ser du". Vilket ju givetvis är strunt, men jag är en som sagt en bitter människa just nu. En bitter människa med ologiska tankar om att jag aldrig kommer få någon bebis.

Jag hatar att sitta fast i limbon mellan att inte vilja träffa någon förräns bebisen har tittat ut, och att ha ett behov av att fylla på min sociala bägare om man säger så. Jag behöver få höra vad som händer utanför dessa väggar, behöver få en dos av liv igen. Träffa någon annan än min irriterande BM. Men redan i eftermiddag får jag förhoppningsvis en dos av detta då Sofie kommer hit för en fika.

Nu ska jag fortsätta äta frukost och sedan blir det till att vara lite duktig en stund.

2011-01-25 @ 10:12:27


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.