(1)

En liten undran

Hade socialen tänkt betala ut några pengar för oss den här månaden? Undrar när de kommer i så fall...


Jag måste säga att jag annars älskar livet som fattig. Att vända på varenda krona och leva på knäckebröd och äta upp det sista i frysen. Det är jättemysigt faktiskt. Att behöva köpa de allra billigaste blöjorna i affären istället för de man trivs med. Att behöva låna pengar för att ha råd att betala räkningar. Att veta att man lever som en parasit på andra. Det är en så skön och avslappnad känsla. Särskillt när dessa andra inte har särskillt gott ställt och blir arbetslösa till hösten. Mmmm... myspys faktor 100%




I mitt huvud rullar mantrat att det som inte dödar det härdar och att de motgångar vi upplever nu kommer få oss att njuta så mycket mer av livet när det blir bättre. För det måste bli bättre. Det bara måste. Jag vet inte hur mycket mer av detta jag klarar av.

2011-07-02 @ 09:52:24

Postat av: Marie Krantz

Det är förfärligt det du och din familj tvingas gå igenom.

Håller tummarna för att det vänder. Kram från Marie

16:17:37 den 2011-07-02


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.