(0)

Förtydligande

Att blogga är som en ventil för mig. Dagar när allt känns jobbigt och tungt så får jag en chans att få utlopp för mina jobbiga känslor genom att skriva av mig. Ibland vet jag att jag låter hemskt dramatisk här men genom att vara dramatisk här så hjälper det mig att fungera i vardagen lite bättre. Igår var jag ledsen. Deprimerad. Jag orkade knappt tänka på allt som ligger framför oss i samband med flytten, med skolan, med pengar. Jag kände mig ensam och lägenhetens fyra väggar kröp allt närmare. Så därför skrev jag av mig, grät en stund och orkade sedan fortsätta med livet.

Jag får sällan panikångest längre. För Theos skull håller jag ihop mig på utsidan. Mina känslor som jag blottar här på bloggen stämmer inte alltid överens med mitt beteende. Vissa dagar känns det verkligen som om jag är på väg att falla i bitar, men på något lustigt sätt så verkar det som att en människa klarar av hur mycket som helst. Så många gånger har jag känt att jag bara vill lägga mig ner och skita i allt. Bara ligga på golvet och låta räkningar och blanketter samlas på hög runt mig. Ligga där tills jag blir en del av golvet. Men än har jag inte självdött och jag kämpar vidare varenda dag.

Så jag vill förtydliga att i verkligheten klarar jag faktiskt av att leva ett normalt liv. (nåja, så normalt det nu går att leva tillsammans med en bebis och utan pengar. haha.)

2011-07-02 @ 14:11:09


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.