(0)

Packning på norska

Hela kvällen igår och större delen av dagen idag har tv:n stått på med sändningar från norska tv2. Nu har jag hört så mycket norska att jag gick och pratade norska med mig själv när jag packade förut. Jag kan inte prata norska egentligen, men jag inbillar mig det ibland...

Å andra sidan så finns det ju en anledning till varför jag hjärntvättat mig själv med norska och det är gårdagens bombattentat och massaker i Oslo och Utöya. Jag vet inte vad jag ska skriva om det egentligen. Vad finns det att säga ? Över 90 personer miste sitt liv och majoriteten av dem var ungdomar. Ungdomar som sköts kallblodigt framför sina egna vänner. Det är ofattbart.

Liknande dåd sker runt om i världen men när det kommer så nära som Norge så känns det mer verkligt. Det är ju lika hemskt när det händer i Sudan, eller Serbien, eller USA, men det känns ändå så avlägset. Norge är inte avlägset. Jag hade ju till och med en vän som befann sig på jobbet precis i närheten av bomben. Jag är så glad att hon är oskadd!

Nu har jag lite mer småplock att packa idag och sedan fortsätter jag imorgon. Inte många dagar kvar nu. Söndag, Måndag, Tisdag... och sen smäller det...

Det där var ett dåligt ordval maria.

Sen händer det... 

2011-07-23 @ 21:43:24


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.