(1)

Sista dagen i Örebro

Imorrn går flyttlasset.

Just nu är jag egentligen vansinnigt stressad, men jag är så trött att jag inte orkar reagera på det. Min planering sprack. Vi har för mycket saker, för lite plats och för få flyttlådor. Vi har ännu inte fått städat allt som skulle städas igår. Förrådet är inte tömt för att det inte finns plats för de grejorna. Mamma kommer upp idag med fler flyttlådor och ska hjälpa oss att underhålla Theodor medans vi packar och städar det sista vi kan.

Det skulle underlätta om man i alla fall kunde få en god natts sömn, men ryggen sätter stopp för det. När jag vaknade i natt övervägde jag att väcka David för att få hjälp att vända på mig. Jag kunde inte själv. Men efter några minuter med yttepytterörelser, en cm i taget, så lyckades jag komma över på sidan och ryggen blev någolunda avlastad. Jag tror att ett av de första projekten i Uddevalla får bli att se om jag kan få hjälp för ryggen. Jag känner mig tveksam till att gå till en vårdcentral för efter vad jag förstått skriver de bara ut värktabletter och skickar hem en igen. Jag vill ju veta vad det faktiskt är som är fel med ryggen så att jag kan fixa det, inte bara täcka över med medicin.

Nu blir dagens första projekt att ringa försäkringskassan för att få reda på hur mycket pengar jag får imorrn så att jag kan åka till stan och lämna in blanketten till socialen. Sedan ska jag... rensa hallen... och se vilka lådor vi har här som kan få ner mer saker på toppen, och sedan städa badrummet och sedan... vet jag inte.

Jag är så less på det här. Men det är ju alltid så när man flyttar. Nästa gång vi flyttar ska jag banne mig se till att vi har råd med dubbelhyra så att vi kan ta saker pö om pö !

2011-07-26 @ 09:42:41

Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Svar: Jo så skulle det kunna vara, men efter 30 felskrivningar borde man väl ändå kolla rätt noga om man skrivit rätt? :P

22:42:44 den 2011-08-18


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.