(1)

Socialens latmaskar leker med folks liv

Vi pratade med socialtanten idag. Frågade varför vi inte hört något från dem än. "De ligger efter" blev svaret. Pengarna dyker upp om ett par dagar förhoppningvis.

Jahaaaaa men dååååå är det ju lungt.. de ligger ju bara lite eeeeeeefter... Då kan man ju säga det till elbolaget, internetleverantören, bostadsbolaget. De ligger efter, så ni kan väl skita i påminnelserna och extraavgifterna. Hej kronofogden, stryk den där skulden. De ligger lite efter bara.

Jag har en mamma som än så länge har möjlighet att hjälpa mig så jag inte hamnar hos kronofogden. Men alla har inte det. Socialtanterna borde inse att även om det bara är papper och siffror för dem, och de kan gå hem med fullt betalt efter en arbetsdag, så är de där papprena och siffrorna någons liv!
När de flesta folk går hem efter jobbet på eftermiddagen så går många av de där "blanketterna" hem efter någon form av arbetsmarknadspolitisk åtgärd med en klump i magen eftersom räkningarna inte hinner bli betalade i tid med påminnelser och extraavgift som följd. Eller kronofogde/inkasso. Betalningsanmärkningar som lämnar spår i flera år framöver.

Men de ligger ju bara lite efter...


Nästa gång jag lyckas komma ifrån soc så tänker jag faanimig se till att jag aldrig hamnar där igen. ALDRIG !

2011-07-05 @ 18:35:52

Postat av: Johanna

Det är hemskt hur det fungerar. Det är väl tillräckligt jobbigt att hålla på att visa upp papper och utdrag och hela skiten. Tycker verkligen att det är vidrigt hur de behandlar er!



Skulle vara kul att ses snart! Kram!

13:07:49 den 2011-07-06


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.