(0)

status just nu: inte så bra

Jag kämpar hårt för att Theodor inte ska bli påverkad av hur jag mår just nu. Men visst märker han. Han är lättirriterad och gråter mer än vanligt. Jag känner mig som en värdelös mamma trots att jag ägnar nästan all hans vakna tid åt honom. (just nu sitter han i mitt knä och pillar med sina fötter)

Allt ansvar som ligger framför mig tynger mig. Så många samtal att ringa, så mycket att ordna. På det kommer sedan våra önskningar och drömmar. Allt kostar pengar och givetvis får man prioritera mat och räkningar. Så att förverkliga våra önskningar ligger så långt fram i tiden att jag inte ens ser det. Just nu ska jag klara att hålla ihop mig själv såpass mycket att jag klarar av att gå upp på morgonen och sköta min son hela dagen. Det är ungefär så mycket jag klarar just nu. Andas, inte gråta, byta blöja. Andas, inte gråta, mata. Andas, inte gråta, leka.
Andas, inte gråta. Andas andas andas.

Jag dricker kaffe tills jag spyr. Det är det jag lever av och det är det jag orkar göra. Andas, inte gråta, dricka kaffe.

Jag önskar jag kunde få sova till augusti.

2011-07-01 @ 10:31:10


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.