(0)

Världens snabbaste bvc-besök

Vi kom nyss hem från bvc, det var 6-månaderskontroll och läkarundersökning. Det gick på typ 3 minuter och gick till som följer:

Blev uppropade i väntrummet, 20 minuter efter bokade tiden, av annan bvc-tant än den vanliga. (vår vanliga hade semester)
Medans vi klädde av Theo på britsen frågade läkaren om han vänder sig själv, flyttar saker från ena handen till den andra, pratar i form av joller och tittar efter tappade leksaker. Hon väntade inte på längre svar än ja eller nej.
Sedan lyssnade hon med stetoskop lite överallt och klämde på mage ljumskar och böjde på höfterna. Det tog ca 45 sekunder. Sedan mätte vi och vägde. Innan jag ens hunnit få på kläderna på Theo igen sa de hejdå och det var det.

Innan jag visste ordet av så var vi hemma igen. Jaha.

Jag vann gissningsleken mot David. Theodor är 70 cm lång och väger 8448g. 118g mer än vad jag gissade på men jag var ändå närmast :)

2011-07-20 @ 16:01:12


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.