(0)

Amningskampen fortsätter

Nej, vi använder fortfarande inte amningsnappen. Förutom en gång inatt när jag vek mig. Men då var det mer för min skull än för Theodors. Han sög två tag, släppte, rullade över på rygg, letade efter bröstet. Jag vände på honom, han sög två tag, sparkade med fötterna mot mina ben så att han gled för högt upp. Jag flyttade ner honom, han letade efter bröstet, hittade det, sög två tag och rullade in mot mig och begravde ansiktet i madrassen. O.s.v o.s.v o.s.v... Det var helt enkelt lättare med nappen för då hade han något att hänga på.

Annars verkar han fatta att man kan äta utan napp. Dessvärre äter han nu mycket oftare. (Får han i sig mindre kanske ?) Så det längsta vi gått utan att amma var mellan 20 och 23 igårkväll när vi somnade i soffan. (somnade ammandes) Sedan har han velat äta med 1-2 timmars mellanrum. HELA NATTEN ! Jag ska nu gå och brygga en staaaark kanna kaffe, och kanske injicera det. Jag är illamående av trötthet men sonen brevid mig är pigg som en lärka. *suck*

2011-03-15 @ 07:39:28


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.