(0)

Maktkampen

Sedan klockan 15 igår eftermiddag har vi låtit bli att använda amningsnappen. Än så länge har jag övertaget i maktkampen, trots att det innebar att gå upp äckligt tidigt för att Theo bestämde sig för att bli mer upprörd än han någonsin varit tidigare. Min ryggrad värker på två ställen efter alla krumbukter jag är tvungen att göra för att hänga med i Theos akrobatik. Mjölkstockningsknölen är kvar i bröstet. Jag misstänker att han inte får i sig lika mycket mat, för han äter kortare tid, släpper mer, vill äta oftare och verkar som att han måste suga mycket hårdare. (Trots den allmänt populära skrämselpropagandan; "De måste suga så mycket hårdare med amningsnapp") Men jag VILL INTE använda amningsnapp. Det är krångligt och söligt och ställer till det. Så vi fortsätter kämpa.



[edit en stund senare: stackars stackars mig. Just som vi sätter oss tillrätta för att amma så stiger den vidriga lukten av bajsblöja upp. undrar om david vill vakna bara för att byta blöja ? antagligen inte, men kan ju vara värt att fråga i alla fall. Nu ska jag amma klart i staaaaaanken.. *host och kväv*]

2011-03-14 @ 07:25:23


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.