(0)

mycket självreflektion

De senaste dagarna har jag ägnat mig mycket åt självreflektion. Vissa samtal med David har gett mig nya ord på den varelsen som är jag. En road David beskrev mig som en "pet snake" med motiveringen: "you are mostly fine. people can handle you and you wont do anything. but then as soon as someone pets you just a little bit wrong, you bite, straight away. hard" Vi skrattade tillsammans åt detta. Åt att i edens lustgård är jag inte representerad av eva som syndar. Jag är ormen som får henne att göra det. djävulen. det värsta är att jag känner igen mig. Jag gör så. Jag ställer upp på massa saker, jag står ut med mycket. Men sedan, rätt som det är så biter jag. vasst. tror dock att jag för det mesta biter mig själv i tungan. det drabbar mig mer än de som jag riktar aversionen mot. det är jag som går runt och känner mig irriterad, den andra går vidare med sitt liv. Jag är alltid terapeuten. likt ormen i lustgården? är det för att det ger mig en möjlighet att påverka människors val? deras liv? leker jag allsmäktig nu?

Äh, alla andra får skylla allt på sin taskiga barndom. Jag tar mig friheten att göra likadant. Inte någon taskig barndom, men min otrygga och ensamma skolgång. Det som inte dödar det härdar. Jag är "härdad". Nåde dig om du försöker sätta dig på mig. Om du gör dig lustig på min bekostnad. Om du skrattar åt mig istället för med. Ett tips, om inte jag skrattar, så skrattar du åt mig. Alla är utbytbara. Men för att jag lätt ska kunna byta ut dig så kan jag inte ha dig för nära. Så jag håller dig på avstånd, men försöker att inte visa det för dig. Jag berättar frikostigt om mitt liv, mina erfarenheter och mina åsikter. Men inte mina känslor. Bara ibland låter jag de komma fram. Bara när jag verkligen måste. Och jag tycker för det mesta inte alls om att behöva öppna mig sådär, men även jag måste ventilera ibland. Så är det.

Nu låter jag som en hemsk person. Jag hör det själv. Men jag kanske inte är riktigt så illa som jag framställt mig själv ? Jag bryr mig också. Jag bryr mig innerligt om mina vänner och skulle kasta mig in i en strid för deras skull utan att tänka! Man kan älska en person utan att lita på dem. Det gör det bara lite svårare, men ibland bekvämare. Då gör det inte lika ont när de sviker på något sätt. Se där, en skyddsmur. Men det visar sig att jag behöver dem. Ibland på närmare håll än de var avsedda...

Inatt drömde jag mardrömmar. En kompis svek och så fick jag reda på att jag skulle vara tvungen att genomgå en förlossning till. Åh så jag grät. I drömmen. Båda situationerna föranledde sådan besvikelse. usch.

nu ska jag snart försöka tillaga lite frukost. ägg och bacon, som igår :) tjuvstart på lchf, det är ju så gott... Sedan ger vi oss i kast med den här dagen. En ny dag, nya sitautioner, nya problem och nya lösningar. Mitt nya jag tänker försöka se positivt på allt, i alla fall officiellt. Då kanske jag kan lura mig själv till att bli gladare tänker jag ?

2011-03-10 @ 08:28:01


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.