(1)

Om mammor som bara skriver om sina barn

Jag ville ju inte bli en såndär. En sån där mamma som inte bloggar om något annat än sitt barn. Som om just hennes barn var viktigast i hela världen och som om någon annan än hon själv skulle tycka det var intressant att läsa om minsta lilla grej som hennes barn gjort. Nu kanske jag inte är riktigt där än. Jag skriver mest om jobbiga nätter och krånglig amning. Dessvärre är det ju tyvärr så att när man är nybliven förstagångsmamma med en drygt månad gammal son så händer det verkligen inget annat i livet än bebisgrejor. Man tvättar bebiskläder, torkar bebiskräk, byter blöjor, ammar, vyssar, gullar, och när bebis äntligen sover en stund så sitter man apatisk i soffan och funderar på en kaffe till (som just nu faktiskt.) Men jag hoppas att jag snart kan få annat att skriva om också. För hur gullig han än är så saknar jag variationen. Men kanske när våren kommer, när han är äldre och jag är modigare så kommer jag kunna komma ut mer och därmed finna andra saker att skriva om.

Tills dess kan jag skriva att jag ska försöka hänga lite tvätt, plocka lite i köket och packa ur min väska från Trollhätteresan innan vi sedan får fikabesök från Sofie och Johan :) Woo, lite annat än bara bebis-prat. :D

2011-03-06 @ 09:36:26

Postat av: Sophie

"moster" ska äntligen få mysa lite till med lilla sötnöten :D

Och äta bullar förstås.. Bullar bullar bullar bullar bullar bullar bullar Bullar bullar bullar bullar bullar bullar bullar Bullar bullar bullar bullar bullar bullar bullar Bullar bullar bullar bullar bullar bullar bullar Bullar bullar bullar

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

10:04:28 den 2011-03-06


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.