(0)

blogglust

Jag har lust att blogga men jag vet inte riktigt om vad. Jag funderar på mitt nästa blogginlägg i bokstavsutmaningen. G. Jag vet inte. Jag funderar en stund till.


Överväger seriöst att avregistrera mig från familjeliv. Jag var inne där förut och kikade i forumet och det är sanslöst vilken dålig stämning det är där. Det handlar BARA om att trycka ner alla som inte gör/tänker/tycker som en själv.
Det är som att forumet svämmar över av fruktansvärt osäkra människor som i sin jakt på att göra "rätt", sätter sig till doms över folk som tänker annorlunda. Föräldrar som envisas med att tävla om vem som är den bästa mamman/pappan och de baserar det på huruvida man ger burkmat till barnen. Det måste ju bara handla om att de själva är så osäkra i sin föräldraroll att de vill dra ner andra till samma osäkerhet. Om det är en reflektion på hur svenskar mår så tycker jag synd om landet.

Det andra alternativet att människor i så stor utsträckning faktiskt är genuint elaka och tycker illa om andra baserat på deras åsikter känner jag mig inte alls bekväm med så jag väljer att tro på det första jag skrev. Att dessa elakheter kommer från dåligt självförtroende och illabefinnande. Det är inte bra det heller men det finns i alla fall hopp om att dessa människor så småningom kommer till insikt om sina problem och börjar må bättre.

Nej, jag kanske inte ska avregistrera mig men jag tänker i alla fall låta bli att läsa i forumet. Alla föräldrar känner väl osäkerhet ibland. (Jag gör det i alla fall) Men så länge min son växer och frodas. Utvecklas i sin takt och fortsätter vara den roliga solstråle som han ändå oftast är så ska jag försöka tvinga mig själv att inse att jag faktiskt gör något rätt. Och det handlar inte om vilka kläder jag sätter på honom, vilken vagn jag har, hur sömnrutinerna ser ut eller det faktum att han äter burkmat. Det handlar om att jag, med kärlek och omtänksamhet, försöker uppfostra honom till en vänlig och öppen människa som kan vara så stark och trygg i sig själv att han inte behöver trycka ner andra. Vi får väl se om jag lyckas.

Nu hör jag att han vaknat. På återseende.

2011-10-22 @ 11:04:54


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.