(0)

C som i Clowner

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÅÄÖ

Mitt tredje inlägg i utmaningen blir om Clowner. Varför då kanske ni undrar? Jo för att jag tycker clowner är läskiga.

Jag är kanske lite påverkad av filmen "det". Trots att jag inte sett den (det räckte att se filmaffishen när jag var ett litet barn för att jag skulle sky clowner i flera år) så är den ju ett typexempel på en läskig clown. Men även de clowner som inte har huggtänder och klor är obehagliga tycker jag. Jag tror att det handlar om att man inte ser personens ansikte. Att man bara ser en grotesk mask som ler hysteriskt. Att clownen sedan vinglar och tappar saker och "clownar" sig gör i mitt fall bara saken värre: En okänd man som täckt sitt ansikte med en grotesk mask och beter sig oberäkneligt. Mmmm, inte vad jag skulle välja att umgås med. Det finns kvinnliga clowner också, jag vet. Och de är lika obehagliga fast inte lika vanliga.

Sedan finns schablonbilden av den sorgsna clownen. En ensam och ledsen person som tvingas sminka sig och roa folk trots att han inte orkar le i vanliga livet.
Och bilden av clowner som när de inte längre är i sin roll är arga och aggressiva.

Jag har inte träffat så många clowner i mitt liv så de enda föreställningar jag har av clowner är vad jag fått från film och tv. Och jag inser att det kanske inte är helt tillförlitligt. Men lik förbaskat så gillar jag INTE clowner.


Och framför allt så gillar jag inte när jag själv tvingas vara en "clown" och sätta på mig min (osynliga) mask och le trots att insidan är helt tumultartad och jag inte ens kan tänka klart.

Allt är inte som det verkar.

2011-10-13 @ 11:21:00


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.