(2)

Något har hänt

Jag kan inte läsa längre. Eller jag läser, men jag registrerar inte vad det står. Och vid realisationen att jag inte får något gjort så kommer hjärtklappningen och tårarna. Så nu sitter jag här och gråter på bibblan och får inget gjort och bloggar istället för att försöka skingra tankarna och lugna ner mig. 

Jag inser att jag är värdelös, att jag inte klarar att studera. Jag fäster mitt värde som person vid mitt studieresultat för det är ju det som alla andra gör. Jag vet att om jag inte klarar detta så kommer andra att döma mig och skratta åt mig bakom min rygg för en utbildning måste man ju ha och det klarar ju alla. Igen lever jag inte som jag lär för jag dömer inte dem som inte är utbildade men är helt övertygad om att alla kommer döma mig om jag inte klarar det här.

Förra terminen gick ju så bra. Vad har hänt? Varför klarar jag det inte längre?

2011-10-11 @ 11:22:37

Postat av: Vonny

Maria du är definitivt inte värdelös. Du har så höga krav på dig själv. Är helt övertygad att du kommer klara detta, du har en svacka nu. Massor av styrkekramar till dig.

14:24:37 den 2011-10-11

Postat av: Mia

Du kommer att klara det Maria, du har nog bara en formsvacka, tänk på att du har en liten och sen pluggar på det, kanon duktigt av dig / kram

15:24:49 den 2011-10-11


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.